Je ziet het bijna in elk logo: een klein symbooltje. Dit heet een sub-logo of beeldmerk.
Hier zijn 3 redenen waarom jij een sub-logo moet integreren in jouw branding!
1. Herkenbaarheid
– Het biedt een direct herkenbaar symbool dat jouw merk vertegenwoordigt. Mensen gaan sneller jouw bedrijf herkennen; kijk maar naar grote bedrijven met opvallende beeldmerken zoals Instagram, X, Facebook, Youtube, etc.
– Vergemakkelijkt het opvallen in een drukke markt. Door een goed herkenbaar sub-logo toe te voegen aan jouw logo, herinneren bezoekers jouw bedrijf hoogstwaarschijnlijk sneller dan die van concurrenten!
2. Persoonlijkheid
– Communiceert gevoelens, emoties en specifieke merkwaarden. Een sub-logo of beeldmerk zegt meestal veel over jouw bedrijf. Bezoekers kijken ernaar en bepaalde gevoelens en emoties worden opgeroepen. Op deze manier krijgen mensen een bond met jouw beeldmerk en bedrijf.
– Benadrukt unieke kenmerken van jouw merk. Een sub-logo laat zien wat voor een werk je doet, wat voor een bedrijf je bent en wat voor een esthetiek jouw branding uitstraalt!
3. Flexibiliteit
– Kan gemakkelijk worden toegepast op verschillende platforms, zoals sociale media. Een beeldmerk kan je plaatsen op jouw Instagram posts, stories en ze kunnen verschijnen aan het einde van een reel of TikTok.
– Biedt consistentie aan terwijl je toch jouw hoofdlogo behoudt. Een sub-logo versterkt jouw branding en maakt het een stuk voller!