Hoe kun je nou precies een merkidentiteit opbouwen die Millennials en Gen Z aanspreekt? Hier zijn 3 stappen die je kunt nemen om jouw merkidentiteit aantrekkelijk te maken voor deze twee generaties!
1. Authenticiteit en Transparantie
De betekenis van authenticiteit is dat je eerlijk en betrouwbaar bent. Millennials en Gen Z hebben gelijk door wanneer een merk oneerlijk is over hun processen, producten en doelen als bedrijf.
– Laat je waarden zien. Laat zien wat jij als bedrijf doet, kan en goed in bent. Met goede waarden trek je potentiële klanten aan!
– Bouw vertrouwen op door consistent en eerlijk te zijn in wat jij als bedrijf aanbiedt. Dit kan leiden tot meer aanbevelingen van klanten!
2. Inspelen op trends en ontwikkelingen
Je wilt dat jouw merk meespeelt met de nieuwste trends in apps zoals Instagram en Tik Tok. Door dit te doen trek je veel meer aandacht aan!
– Zorg voor een sterke aanwezigheid op social media platforms die populair zijn bij Millennials en Gen Z. Doe mee met de nieuwste trends (zie TikTok: https://vm.tiktok.com/ZIJWFSyMB/ ) , gebruik de meest trending nummers/artiesten zoals ‘’Chappell Roan’’en ‘’Sabrina Carpenter’’. Verwerk ook hetzelfde taalgebruik in reels/TikTok’s zoals, ‘’Brat summer’’ en ‘’Very demure, very cutesy’’.
– Wees toegankelijk. Deze generaties verwachten snelle websites en korte video’s op sociale media. Zorg ervoor dat de video’s die je plaats op TikTok of reels niet langer zijn dan 15-30 seconden.
3. Maatschappelijke Betrokkenheid
Maatschappelijke betrokkenheid betekent dat je merk mee doet aan positieve verandering in de samenleving. Laat daarom als bedrijf zien dat je goede doelen steunt.
– Steun goede doelen die Millennials en Gen Z aanspreken. Een voorbeeld hiervan is ‘’Free Palestine’’. https://arab.org/
– Laat je betrokkenheid zien door acties te ondernemen die een positieve impact hebben. Zoals laten zien dat je aan een bepaalde organisatie hebt gedoneerd!