Wat zijn brand guidelines? Brand guidelines zijn regels die de merkidentiteit en huisstijl van jouw website en branding vastleggen. Hier zijn 3 redenen waarom jij er ook een nodig hebt!
1. Consistentie
De betekenis van consistentie is dat je steeds dingen op dezelfde manier doet, zonder grote veranderingen. Hierdoor weten mensen wat ze kunnen verwachten. Hier zijn 2 redenen waarom consistentie cruciaal is voor het opbouwen van een sterk merk.
– Consistentie zorgt ervoor dat jouw merk herkenbaar, betrouwbaar en aantrekkelijk blijft voor jouw doelgroep.
– Door consistent te zijn in jouw branding, creëer je een duidelijk en sterk imago. Dit helpt bezoekers jouw onderneming te herkennen en herinneren. Wat uiteindelijk kan leiden tot meer aanbevelingen!
2. Uniforme uitstraling
De betekenis van uniforme uitstraling is dat alles in jouw branding hetzelfde is. Zoals, de kleuren die jij in jouw branding verwerkt en de stijl van logo’s/sub-logo’s.
– Een uniforme uitstraling versterkt de professionele perceptie van jouw merk en branding. Het maakt jouw imago consistent!
– Door vertrouwen op te bouwen met jouw uniforme uitstraling krijg je meer binding tussen klanten.
3. Helderheid
Helderheid in jouw branding maakt de boodschap die jij probeert over te brengen met bijvoorbeeld; jouw logo duidelijk en eenvoudiger te begrijpen voor bezoekers!
– Duidelijke richtlijnen besparen tijd en voorkomt miscommunicatie. Ook zorgen ze ervoor dat iedereen hetzelfde van je verwacht.
– Door brand guidelines te verwerken in een net ontwerp komt wat jij als ondernemer probeert te verkopen helderder uit. De klant heeft dan een duidelijk overzicht!