Het kan zo zijn dat je het gevoel hebt dat je website niet optimaal presenteert. Maar, maak je geen zorgen! Hier zijn 5 veelgemaakte fouten die je vandaag nog kunt aanpakken om je website te verbeteren!

1. Trage laadtijd

Een trage laadtijd vindt natuurlijk niemand fijn. Mensen raken hierdoor namelijk snel ongeduldig en klikken hoogwaarschijnlijk weg. Dit is hoe jij de laadtijd op jouw website kan verminderen!

– Controleer of je afbeeldingen niet groter zijn dan 100KB. De afbeeldingen laden dan sneller en gemakkelijker! Tip: https://bulkresizephotos.com/

– Waarschijnlijk heb je veel plug-ins en scripts die je niet eens gebruikt? Weg ermee! Zonder onnodige scripts laad je website snel met gemak.

– Gebruik je caching? Caching slaat website-elementen op in de browser, waardoor de laadtijd voor terugkerende bezoekers aanzienlijk wordt verkort.

2. Onduidelijke navigatie

Met een onduidelijke navigatie kunnen klanten moeilijk de website rond gaan. Dit schrikt af en dan gaan ze uiterlijk op zoek naar een andere ondernemer. Let op de onderstaande punten voor een duidelijkere navigatie!

– Staan je belangrijkste diensten als eerste in je menubalk? Door dat te doen is je website overzichtelijker!

– Heb je een overzichtelijk menu met duidelijke categorieën? Door duidelijke en overzichtelijke categorieën toe te voegen kunnen bezoekers makkelijker door jouw website heen klikken! 

– Als je naar je homepage staart, valt de call-to-action knop dan nog steeds het meeste op? Zorg ervoor dat bezoekers makkelijk jou kunnen bereiken door duidelijk een call-to-action knop toe te voegen aan jouw website!

3. Niet mobielvriendelijk

Een website moet natuurlijk ook bruikbaar zijn voor eventuele klanten die jouw website bezoeken via hun mobiel. Let daarom goed op de onderstaande vraag als je aan je website gaat beginnen!

– Is je website responsive voor mobiel en tablet? Niet iedereen bezoekt een website via een computer namelijk, daarom is het handig om een website responsive te maken voor mobiel en tablets. Door dat te doen kunnen ook mobiele bezoekers gemakkelijk door jouw website heen klikken.

– Controleer dat via de Google extensie: ‘Viewport Resizer’. https://chromewebstore.google.com/detail/viewport-resizer-ultieme/kapnjjcfcncngkadhpmijlkblpibdcgm

4. Geen call-to-action (CTA)

Ben je een eigen ondernemer en wil je dat bezoekers een afspraak kunnen maken via jouw website? Zorg er dan voor dat er genoeg call-to-actions staan op je website! Call-to-actions zijn knoppen die leiden naar een aankoop die klanten kunnen doen.

– Een bezoeker moet te allen tijde de mogelijkheid hebben om een afspraak te maken. Dit doe je door genoeg verschillende tijden voor een afspraak op je website te zetten.

– Controleer of dat ook het geval is bij jouw website. Door genoeg call-to-action knoppen neer te zetten heb je meer kans dat mensen een aankoop gaan doen!

5. Branding

Een van de belangrijkste dingen waar je bij moet opletten is de branding van je website. Stel jezelf daarom de volgende vragen!

– Komt jouw branding consistent terug op de website en social media? Of gebruik je andere kleuren, lettertypes en vormen? Door een bepaald patroon te volgen, komt je website en social media netter over. Ook word je sneller herkend!

– Gebruik je dezelfde tone of voice? Een tone of voice is de manier hoe jij met jouw klanten communiceert!

Vind je het lastig om dit zelf aan te pakken? Boek een GRATIS kennismakingsgesprek om samen met een van onze experts de mogelijkheden te bespreken!